Balatoni panoráma túra – fedezzük fel a kilátókat!

Visszavonhatatlanul itt a tavasz. Hétágra süt a nap, a fák bontogatják szirmaikat, a madarak csicseregnek. Mozduljunk ki hát a természetbe, engedjünk a csábításnak. Keressük fel a Balaton-parti kilátókat, ahonnan csodálatos látványként tárul a szemünk elé a Magyar Tenger és a Balaton-felvidék.

Kirándulásunkat Balatonfüreden kezdjük. Balatonfüred kevésbé ismert kilátópontja a Tamás-hegyi kereszt, pedig hasonlóan lenyűgöző kilátásban lehet részünk innen, mint a hegy tetején álló Jókai-kilátóból. A könnyen megközelíthető, hatalmas kereszthez felérve feltárul előttünk szinte egész Balatonfüred, rálátunk felülről a Balatonba benyúló Tihanyi-félszigetre és a tó túlpartja is szépen kirajzolódik. Hosszasan el lehet szemlélődni a kereszt tövében vagy a padon, szinte egyesével beazonosítva Füred és a környék látnivalót: a piros templomot, a szállodasort és a tihanyi apátságot is könnyedén be tudjuk azonosítani.

A Tamás-hegyi barangolás után kanyarodjunk Tihany felé. A Lapostelek dűlőhöz érve látogassuk meg a Gyukli Pincét, és fogyasszunk el egy kis frissítőt a nemrégiben elkészült teraszon. Tihany felé tovább haladva elérjük az Őrtorony kilátót.  A Tihanyi-félsziget belsejére a legteljesebb kilátást nyújtó építmény meglátogatása bármely balatoni kirándulás maradandó emléke lehet. A vulkanikus eredetű félsziget egyik azonosított kráterének peremén állunk, amikor a kilátóból szemlélődünk. Fentről káprázatos a körpanoráma: a Tihanyi-félszigetet majdnem körbe öleli a Balaton, melynek nyugati vége a párába vész. Megjelenik a távolban a Bakony, a déli parton Somogy magaslatai és a Kőröshegyi völgyhíd, a legközelebb pedig Füred hegyei kéklenek. A kilátó a 216 méteres Apáti-hegyen épült, magassága 16,5 méter. 2017-ben nyitották meg a látogatóközönség előtt.

A Tihanyi-félszigetet elhagyva Aszófő felé vesszük az irányt. A Nagyi Kertje Teaházban több, mint 100 tea közül választhatunk, mellé pedig kísérőként elfogyaszthatunk egy finom süteményt, vagy kekszet. A borok kedvelői megtalálhatják kedvenceiket a Salánki Családi Borpince vagy a Fodorvin Családi Pincészet kínálatában.

Örvényesen a Huszár Vendéglő teraszán igazi magyaros ízek közül válogathatunk. A finom ebéd után újult energiával folytathatjuk utunkat Dörgicse és Mencshely felé. Útközben magunkhoz vehetünk kiváló minőségű helyi termékeket a Balatonakaliban található Fék Üzletházból, amely Éltető Pont is.

Balatonakalitól észak felé kanyarodva vár minket kirándulásunk utolsó pontja a Kossuth-kilátó.

Az eredeti kilátót 1962-ben építették Dörgicse és Mencshely között félúton, a mai építmény 2015 óta várja a látogatókat. 399 méterével ez a környék legmagasabb pontja, amely a Balaton-felvidék egyik legszebb panorámáját nyújtja. A kilátó melletti tanösvényt járva megismerhetjük a hegy történetét.

Forrás: https://eltetobalatonfelvidek.hu/balatoni-panorama-tura-fedezzuk-fel-a-kilatokat/